Har fått en förfärlig rinnsnuva så att åka till stadens onsdagsloppis fick vara. Gick till den lilla lokala istället. Hittade en låda med fint ihopvikta scarfs som jag letade igenom. Hittade fyra som fick följa med hem. Har gogglat lite på namnen men om någon vill komma med glada tillrop eller egna scarfs så vore det kul. Den i förpackning, Guy st. honoré, har texten Haute Cuture på förpacningen. Scott och Mauds är av siden.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Designade scarfs
Collapse
X
-
Märket Leonardi känner jag igen. Köpte en scarf en gång, tror det var i Frankrike på någon marknad, av det märket. Den såg flott ut och kändes rätt elegant; minns inte vad jag betalade men det kan inte ha varit speciellt mycket, kanske några tior, eftersom jag inte skulle lägga ut massor på en scarf av ett för mig helt okänt märke.
Ken Scott var snygg, men vet dessvärre inget om den.
-
-
Tack Kaptenen den där hade jag inte hittat.
Mer frågor om Mauds scarf som verkar vara lite annorlunda än hennes övriga kollektion. Den har konungens vapensköld i mitten. Kan den vara gjord till hans trontillträde i sept 1973?
Det här med kläddesigners och vintage har inte varit min grej men nu tycker jag det är kul att veta mer
Comment
-
Till trontillträdet i september 1973, tror jag inte med tanke på att det var oplanerat. Kanske till bröllopet 1976, men det är svårt att säga eftersom det stora riksvapnet framförallt är en symbol för Sverige.Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggTack Kaptenen den där hade jag inte hittat.
Mer frågor om Mauds scarf som verkar vara lite annorlunda än hennes övriga kollektion. Den har konungens vapensköld i mitten. Kan den vara gjord till hans trontillträde i sept 1973?
Det här med kläddesigners och vintage har inte varit min grej men nu tycker jag det är kul att veta mer
Comment
-
Det här är jag inte så haj på men nog är det Konungens vapensköld.
Comment
-
Jo, men i första hand är det symbolen för Sverige och statschefen http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=1268
Comment
-
Hej!
Vill bara visa jämförelsen mellan vapnen.
Fr.v. Stora riksvapnet. Svenska statens och statschefens (konungens) personliga vapen.
Konungens Serafimervapensköld. Hängs upp i Riddarholmskyrkan när riddaren (konungen) dör.
Lilla riksvapnet. Det lilla riksvapnet är mycket flitigt använt inom statsförvaltningen, riksdag och regering samt utrikesförvaltningen.
Medan det stora riksvapnet främst brukas av konungen och hans familj.
Slut på avvikelsen från av tråden!
/LarsLast edited by Lars F; 2011-01-20, 17:40.- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Nu har jag fått mejlsavar från Maud Fredin Fredholms Dotter Ann-Charlotte Fredholm
. Hon skriver så här:
Denna scarf ritade mamma för Svenska handelskammaren i Düsseldorf. Ett exemplar skickades till vår Drottning Silvia. Jag kan tänka mig att det var på åttiotalet.
Vänlig hälsning
Ann-Charlotte Fredhilm.
Comment
Comment