Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Singoalla eller Bernadotte-modellen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Singoalla eller Bernadotte-modellen?

    Har kört fast lite. Dessa bestick:

    Click image for larger version

Name:	P6090022.jpg
Views:	1
Size:	34,0 KB
ID:	637124

    De är märkta Nilsjohan och får mig direkt att tänka på Singoalla, men vad jag inte kan hitta är om Singoalla har denna färg (gulvit) i sin serie.

    Däremot så hittade jag denna länk:
    Journalistiken är vår kärna · Med över 2000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern.


    På översta bilden finns likadana eller liknande bestick som de kallar för Bernadotte-modellen. Googlar man så hittar man inga fler källor som säger att det är Bernadotte-modellen.

    Så nu är frågan är det Singoalla eller är det Bernadotte-modellen? Någon som kan räta ut mina frågetecken?

  • #2
    Du har Singoalla.
    Men med gaffelns tre tenar finns det en viss likhet mellan Scan-Lines/Bernadottemodellens desertuppsättning och Singoalla. Går man riktigt nära ser man att Singoalla är märkt Niilsjohan etc, medan Scan-Line/Bernadottemodellen är märkt Lundtofte knivfabrik omkring ett B. På stora Scan-Line/B-modellen har gaffeln fyra tenar.
    Last edited by HgF; 2011-06-10, 12:17.

    Comment


    • #3
      Det borde inte vara Bernadotte modellen du har. Gaffeln i länken har fyra spetsar medan dina har tre. Även andra detaljer skiljer, som knivens form.
      Om det är Singoalla får någon annan säga!

      Hgf hann före!
      Last edited by Danjel; 2011-06-10, 11:12. Anledning: För sen

      Comment


      • #4
        Tusen tack för era svar!!!!

        Comment

        Working...
        X