Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bricka, men varifrån...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bricka, men varifrån...

    Hallå, Den går inte till Pesaniens historia, men tillhör avd kvarglömda effekter och upptäckt i ett förråd. Äger charm och är i behov av renovering... Vad sägs?
    Bifogade filer

  • #2
    Mmm... Tänker automatiskt på en glaskaraff med hallonsaft, glas och så kanelbullar på brickan, på landet i sommarvärme.

    Comment


    • #3
      Inte renovera Kimmen.Den är helt rätt i tiden.Industristil med charmig patina.Ut med den på Tradden.

      Comment


      • #4
        Hallon Fröken Fnus och gubben Gideon,
        Jo, brickan användes både för saft och cocktails i mitt föräldrahem på 60-talet. Min Far hade med den på besök när han ville bjuda på middag. Förrätten serverad på en bricka.

        Har alltid trott att den kom från Svenskt Tenn men kan inte finna något som tyder på det. Industridesign, visst.
        Sparsam renovering väntar. Rengöring med soda, vattenkanon och dusch med transparent rostskyddsmedel.
        Vad tror du om det, Pesaniens konservator? Tack för svar... och so long...

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Hallon Fröken Fnus och gubben Gideon,
          Jo, brickan användes både för saft och cocktails i mitt föräldrahem på 60-talet. Min Far hade med den på besök när han ville bjuda på middag. Förrätten serverad på en bricka.

          Har alltid trott att den kom från Svenskt Tenn men kan inte finna något som tyder på det. Industridesign, visst.
          Sparsam renovering väntar. Rengöring med soda, vattenkanon och dusch med transparent rostskyddsmedel.
          Vad tror du om det, Pesaniens konservator? Tack för svar... och so long...
          Efter den behandlingen Kimmen har du ingen färg kvar
          Varmt vatten och diskmedel borde räcka gott och väl.Lite ytrost har ingen dött av,vill du stoppa rosten så kan du väl spraylacka lite lätt efter disken.

          Comment


          • #6
            Hallå Frögen,
            Följer ditt råd även om min fru hellre skulle vilja se en rostfri bricka. Tack och so long...

            Comment


            • #7
              Bra, jag håller med Fnusfröken.
              Gör hellre lagom, än för mycket. Patina är också "värdefullt".

              Comment

              Working...
              X