Fann denna ljusstake i par, Gillar dem skarpt. Jag vet att många här kan ge mig ett svar om tid, stil, ursprung mm. Jag skulle bli väldigt glad om ni kunde ge mig lite av er kunskap.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ljusstake utan ljus
Collapse
X
-
Tack Viol,Ursprungligen postat av viol Visa inläggVackra! Har du kollat efter stämplar?
Jag är halvblind på sådant, (ska höra med Läkaren om det är opererbart) även med Glasöga kombinerat med Förstoringsglas har jag inte funnit några stämplar. Är det lupp man skall gå över till (under tiden)?________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
-
Testa kikare, eller vänta tills optikern har ställt diagnos.Ursprungligen postat av Rubus Arcticus Visa inläggTack Viol,
Jag är halvblind på sådant, (ska höra med Läkaren om det är opererbart) även med Glasöga kombinerat med Förstoringsglas har jag inte funnit några stämplar. Är det lupp man skall gå över till (under tiden)?
Eller så finns det helt enkelt inga stämplar.
Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.
Comment
-
Hallå Robus, I avvaktan på mer initierade inlägg kan jag säga att din stake utan ljus tillhör persioden man brukar kalla regency i England, ca 1810 eller senare och som i Sverige brukar kallas nyrokkoko, det långt senare. Väldigt trevliga. Det är väl plate?
England? Tror inte det, snarare Tyskland med de svulstiga formerna av vinklasar och blad.
Kan också vara Sverige, vad vet jag? So long.
PS. Trist med ögat hälsar vännen som bara är ordblind och halvdöv.
Comment
-
Tack för förslaget Viol, sa prova det.
Tack för din omtanke Kim.
Jo det stämer nog att det är plate.
Comment
Comment