Detta lilla fat är i stål (i vart fall såvitt jag kan bedöma). Tycker det är lite kul med den fantasifulla fågeln som kröner ena sidan.
fatet är 9,5x95, 13 cm inkl fågeln och väger 453 gram.
Det jag undrar över är om någon vet vem som kan ha gjort det. På baksidan finns vad jag tror är en signatur men trots idogt sökande, har jag inte hittat någon ledtråd. Därför tacksam för tips eller exakta svar
fatet är 9,5x95, 13 cm inkl fågeln och väger 453 gram.
Det jag undrar över är om någon vet vem som kan ha gjort det. På baksidan finns vad jag tror är en signatur men trots idogt sökande, har jag inte hittat någon ledtråd. Därför tacksam för tips eller exakta svar
Lägger in en bild bara på signaturen så kanske det är lättare att se. Kanske står det "NU" eller "TIU"...tja...eller något annat.
, tänker jag på fates storlek och tjocklek kontra dess vikt och det är där min undran ligger. OM man skulle smälta ner det och bara göra en "fyrkantig" klump av det, är min bedömning att det skulle kunna vara en halv kubikdecimeter. I så fall har det (nog) mera stålets densitet än aluminuimets. Men detta är endast en bedömning utifrån min, inte endast ringa, utan snarare obefintliga kunskap om metaller.
Comment