Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stämplar på halsband?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stämplar på halsband?

Köpte det här fina halsbandet idag, och undrar nu om någon kan tyda stämplarna? Är det svenskt? Det är ingen kattfot på det, utan en liten kungakrona. Och om R7 stämmer, skulle det vara tillverkat 1919..

Är det någon som har något spännande att berätta?
    Bifogade filer

Jag är dålig på utländska stämplar men 830 bör ju vara silverhalten (830/1000)
    Det brukar kallas verksilver i Sverige och är den lägsta halten som ett silversmycke få innehålla.
    DG

Comment

Med min ringa kunskap om silver och dess stämplar så törs jag nog ändå påstå att smycket är finskt. Åbo(Turku) är orten och R7 är 1970. Har jag fel så blir det skamvrån och strut.
      Kan ta alla stämplarna. Längst till vänster tillverkare, därefter kontrollstämpel sedan silverhalten efter det stadsstämpel och till sist årsstämpeln.
      Last edited by Ulferic; 2008-04-26, 20:15.

Comment

Dine oplysninger er rigtige ulferic

Comment

Snyggt, tidstypiskt smycke!
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Tack för att du ger mig godkänt hose.

Comment

Velbekomme

Comment

Kan väl tillägga att tillverkaren torde vara Edvard Rainer Kinni.

Comment

Ursprungligen postat av Finnmicke Visa inlägg
                  Kan väl tillägga att tillverkaren torde vara Edvard Rainer Kinni.
                  Vill hålla med dej Finnmicke. Stämpeln användes av Edvard Rainer Kinni 1968-1982.

Comment

Working...
                  X