Silversmeden Victor Jansson, a k a Vicson, verksam åtminstone på 50- och 60-talen. En del av det lilla jag sett är stilmässigt ganska nära Wiwen Nilsson, men det kanske bara var under en kortare period? Någon som vet något?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vicson
Collapse
X
-
Hoppsan!
Ursprungligen postat av Mont blanc Visa inläggHar svarat tidigare här, sök på Victor Jansson..
Sökte på Vicson innan jag ställde frågan, tänkte inte på att använda det riktiga namnet. Rusar genast iväg och startar en sökning...
Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Comment
-
*flin* Bara en fysisk, men jag rusar omkring otroligt mycket i den psykiska...Ursprungligen postat av Mont blanc Visa inläggHur många datorer haru kexet?
Tyvärr hittade jag inget mer än det som står här, varken med Victor Jansson stavat med ett eller två s. Jag skulle till exempel vilja veta när han började stämpla sina designer med Vicson. Jag har bara ett armband av honom men jag tycker mycket om det och blir mäkta nyfiken på kreatören.Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Comment
-
Bild + stämpel
Här sitter jag och ska till och lägga in mer info. Vad händer? Jag kan inte läsa stämplarna för jag kan inte hitta luppen!!! Jag blev så trött på mig själv att jag la mig på sängen och suckade uppgivet. Och vad ser jag? Just det, luppen... Fråga mig bara inte vad den gjorde där...
Stämplar som följer:
Vicson - VJ - någonting som liknar ett pundtecken - kattfoten - S - I9 (1959)
Det skulle kunna vara något mormor fick av morfar när morbror föddes. När mamma föddes fick mormor ett guldarmband, men de hade det bättre ställt då...
Jag efterlyser också fler bilder på Vicsons produktion. Vill se mer!
Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Comment
Comment