Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubbelhobby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dubbelhobby

Man kan kombinera två hobbys.
    Lägg den trumlade stenen i en gammal glasburk (karamellburk)
    DG
    Bifogade filer

Jag frågade här http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=12381 om hur man kan polera/ytbehandla stenar, men fick väl inget riktigt bra svar. Det är ungefär som stenarna du visar här som jag vill komma till. Är det bara trumling som gäller då?
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Detta är trumling, och det blir det ojämförligaste bästa resultatet. Lack vill jag absolut inte rekommendera Det ser man direkt och stenen känns inte "riktig" Att vaxa har jag aldrig gjort men jag har sett vissa slipade stenar som vaxats. Det är väl när det är svårt att polera, men en god vän till mig säger att all sten går att polera.
      Jag har aldrig försökt att polera strandsten direkt utan att slipa först. Tror inte att det skulle bli så ruskigt bra resultat. Man får nog gå den långa vägen
      Lasse

Comment

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
        Jag frågade här http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=12381 om hur man kan polera/ytbehandla stenar, men fick väl inget riktigt bra svar.
        Och jag som tyckte jag gav dej ett jättebra svar.

Comment

Jodå Kecke, det var ett bra och seriöst svar, men kanske lite overkill för att blanka upp några strandstenar
          ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
            Jodå Kecke, det var ett bra och seriöst svar, men kanske lite overkill för att blanka upp några strandstenar

Då skall du få ett mycket enklare tips här.
            Lägg stenarna i en skål eller burk med vatten.
            I vatten ser stenarna ut precis som om dom vore polerade.
            Själv brukar jag lägga lite sten i en hög vas med vatten och sätta en kvist i.
            Mycket dekorativt.

Comment

Working...
            X