Vad är det? Trodde först att det var en piphållare, men upplevde den hopknipta delen som alldeles för smal. Satte ditt en cigarett och..voaila, den passade perfekt. Lite gissningar här hemma sa: saltkar eller för Colemans senap!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Är det en gissningstävling där du vet svaret, eller vet du inte själv och du vill att vi gissar? Ibland är det svårt att veta med dina gissningar, Äjth. Om du vill att vi tar reda på vad det är så får du sätta in bättre (och fler) bilder samt anger lite mått. Som det ser ut nu så¨har jag inga gissningar alls...
Jag vet inte vad det är, men jag hade mina gissningar, som synes. Blir glad om ngnm vet! Längd: 9 cm, höjd 4.5 cm. Datum 1926 29/8. Lite dåliga bilder, tyvärr.
Bifogade filer
Saltkar är min gissning. En piphållare brukar ha någon koppling till rökandet i dekoren eller utformningen. Oftast med någon slags askfat i anslutning. Hållaren är säkert till för slevskaftet och för att enklare kunna flytta runt den...
E.B, det är ingen dum tanke. Om det skulle vara Just, brukar väl de vara stämplade ? Har haft ett par ljusstakar med stämpel. Encigarills vilplats skulle det hellre vara än för cigarr. En Havanna skulle definitivt inte klara sig för balansen och av utrymmesskäl
Comment