Tippar att det är en marmeladsked,har för mig att jag sett något liknande förut.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nysilvergaffel och kniv?
Collapse
X
-
Om det är en marmeladsked, vad skall "hacket" abvändas till?Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggTippar att det är en marmeladsked,har för mig att jag sett något liknande förut.
Comment
-
Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggOm man sätter "skåran" mot kanten på marmeladburken glider inte (den kladdiga) kniven ner på duken?
Jag hade testat flera gånger innan jag insåg att om man sätter skaftet mot bordet utanför burken så funkar det.
Comment
-
Av någon anledning har jag fått för mig att man inte använder nysilverbestick till senap. Har aldrig gjort det så jag kan inte tala om varför, men det kanske är en dålig hågkomst från min ungdom?Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Trevlig sardingaffel.Ursprungligen postat av galsio Visa inläggJag tror också på senap. Om det skulle vara för skaldjur vad ska man då ha hacket i skaftet till
Måste få visa min sardingaffel, den har t.o.m. en sardin avbildad på bladet. Den är 14 cm lång alltså samma storlek som din Kecke.
Nu väntar jag med spänning på fler kommentarer om senap.Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggAv någon anledning har jag fått för mig att man inte använder nysilverbestick till senap. Har aldrig gjort det så jag kan inte tala om varför, men det kanske är en dålig hågkomst från min ungdom?
Comment
-
Den som söker han skall finna. Jag besparar er de resultat som kommer upp om man googlar på silver och ägg... Här är en direktlänk till http://www.smyckesmedjan.se/skotsel_silver.php
Comment
-
ny på sidan
Sardin gaffel: RÄTTUrsprungligen postat av Kecke Visa inläggDe här två hör inte ihop.
Båda är nysilver.
Min fundering är användningsområde.
En gaffel med 5 tänder. Till vad?
Den andra saken kan jag inte komma på vad den skall användas till.
Skeden: Är en stltonsked (ost)
GodJul//Boas
Comment
-
Det är inte en stiltonsked.Ursprungligen postat av boas Visa inläggSardin gaffel: RÄTT
Skeden: Är en stltonsked (ost)
GodJul//Boas"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
Och jag som trodde att jag äntligen fått veta vad det var.Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inläggDet är inte en stiltonsked.
Hur ser en stiltonostsked ut?
Comment
Comment