En böjd trekant med lös ring för värmeljus 14x14x14 cm. Ta' fast boven eller vem är boven? Eller är det Bo Ven som magneten hugger på?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Järnsmide
Collapse
X
-
Den är misstänkt lik den här på Amazon. "We are a professional sculptor, we have many styles" står det, samt att märket är YZDSBD. Söker man på det märket finns det diverse dekorativa föremål i olika material.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggMellan tumme och pekfinger är det ca 3 mm på denna järnhand. 29,5 cm hög och magneten hugger på alla delar. Men hur jag än letar kan jag inte hitta någon signatur eller var den är tillverkad.Last edited by Anna-Carin; 2022-11-22, 13:11.
Comment
-
Comment
-
En trälåda (15,5 x 8 x 4,5 cm) läderskodd och innehållande okardad ull samt en korkskruv och en kapsylöppnare - båda i handsmitt järn. 11,5 x 7,8 cm resp 8,4 x 2 cm ochförsedda med läderremmar och företagslogo ( Terminal West och Magnusson Shipping). Tängsta hantverk på både läder och det smidda. Orten ligger vid Odensvi mellan Köping och Arboga men finns smedjan kvar och görs eller gjordes det något annat...?
Comment
-
Svar på de frågorna tror jag nog att du hittat själv, men vi försöker hålla liv i forumet, så här kommer ett försök till svar:Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggfinns smedjan kvar och görs eller gjordes det något annat...?- Ja, smedjan finns kvar.
- Det har tillverkats och tillverkas fortfarande andra saker som hyllor, serveringsbrickor, ljushållare, verktyg, spikar m.m.
Annat som producerats där:
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.
Ett par bilder:
Comment
Comment