Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammalt, handgjort, värdefullt – det är frågorna ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gammalt, handgjort, värdefullt – det är frågorna ???

Detta är en gåva, som jag för många, många decennier sedan fick av en gammal tant. (Nu är jag själv en sådan!!) Hon antydde att det var det finaste hon hade och ville att just JAG skulle överta denna lilla metallask. Rörande. Dosan har tidigare (då vi använde socker i kaffet) fyllts med sockerbitar, delikatess, men har nu sin plats långt inne i ett skåp.
    Ovalen är 8,5 x 7 cm, höjden 5 cm.
    Vikt
    Bifogade filer

Jag tror att det är en mässing dosa från Indien

Comment

I det här fallet tror jag att man kan fastslå att affektionsvärdet vida överstiger det ekonomiska värdet.

Comment

Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
        I det här fallet tror jag att man kan fastslå att affektionsvärdet vida överstiger det ekonomiska värdet.
        Jag håller med till fullo och vill dessutom tillägga att affektionsvärdet är skrämmande undervärderat i förhållande till
        marknadsvärdet i dagens många gånger penningfixerade samhälle.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
          Jag håller med till fullo och vill dessutom tillägga att affektionsvärdet är skrämmande undervärderat i förhållande till
          marknadsvärdet i dagens många gånger penningfixerade samhälle.
          Tack för ovanstående TRE seriösa inlägg.

Den lilla ”sockerdosan” har ett oerhört stort affektionsvärde för mig. Marknadsvärdet är av underordnad betydelse, just nu i alla fall, men KAN ev. UNDERLÄTTA en framtida delning av kvarlåtenskap. Misstänker ingalunda att någon tvist skulle kunna uppstå mellan mina två döttrar men att på förhand kunna berätta litet om diverse ting i hemmet KAN – som sagt – kanske spara tid!?
          Jag har tidigare utnyttjat PES (mest för datorlös yngre loppisgalen bekant) och alltid varit så imponerad av all kunskap som finns på PES. Många namn känner jag igen och finner det verkligen storartat att så mycket tid gratis läggs ner för att besvara alla frågor.

Comment

Sockerdosa eller indiskt rökelsekar, det är frågan, men den blir väl det som man använder den till
            Last edited by e_v_a; 2017-02-18, 21:38.

Comment

Working...
            X