Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vet eller kan något om min gamla ljusstake

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som vet eller kan något om min gamla ljusstake

Nyfiken på min gamla ljusstake, någon som kan säga mig något om den?
    Den är för tre ljus och den är 11 cm bred och 12,5 hög.
    Oj, ursäkta förstår inte varför bilderna blir upp och ner men det kanske går och se ändå
    Bifogade filer

Blandat och gott...

Ursprungligen postat av Juliette Visa inlägg
    Nyfiken på min gamla ljusstake, någon som kan säga mig något om den?
    Den är för tre ljus och den är 11 cm bred och 12,5 hög.
    Oj, ursäkta förstår inte varför bilderna blir upp och ner men det kanske går och se ändå
    Hallå, Rolig, i mitt tycke, Blandstil, brukar man säga, lite empire, lte rokoko och lite gustavianskt. Tidigt 1900-tal. Tror faktiskt inte att delarna hör samman, det är ett hopskruvat montage. Det förringar inte värdet för ögat.... so long

Comment

Ok, alltså är det två olika som har blivit ihopsatta, det hade jag ingen aning om, för mig har den alltid sett ut så där.
      Men kul att få veta lite om den i alla fall, tack

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå, Rolig, i mitt tycke, Blandstil, brukar man säga, lite empire, lte rokoko och lite gustavianskt. Tidigt 1900-tal. Tror faktiskt inte att delarna hör samman, det är ett hopskruvat montage. Det förringar inte värdet för ögat.... so long

Comment

Bara en tanke...

Ursprungligen postat av Juliette Visa inlägg
        Ok, alltså är det två olika som har blivit ihopsatta, det hade jag ingen aning om, för mig har den alltid sett ut så där.
        Men kul att få veta lite om den i alla fall, tack
        Hallå, Vänta och se. Det var mitt intryck, nu får vi avvakta andra idéer och synpunkter... so long...

Comment

Ok spännande om någon mer vet något. Har i alla fall tagit reda på att den kommer från Norge och min mormor i början av 1900-talet, så det stämmer, undrar vad det kan vara för materiel, den är väldigt tung.

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Hallå, Vänta och se. Det var mitt intryck, nu får vi avvakta andra idéer och synpunkter... so long...

Comment

Working...
          X