Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kobber kåpestake? Er det noen som kjenner til denne?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Kobber kåpestake? Er det noen som kjenner til denne?

Jeg har en kobber kåpestake som jeg er veldig glad i. Den er 22 cm høy. Under er den forseglet med bly(?) og det er stemplet en krone i blyet. Jeg har ingen anelse om hverken alder eller opprinnelse eller om den er verdt noe som helst, men jeg liker den veldig godt og skulle gjerne visst mer om den. Hvis det er noen som kan fortelle meg noe om enten alder, hvor den kommer fra eller eventuelt verdi hadde jeg blitt veldig glad. Jeg kan ikke mye om lysestaker, men har lenge ønsket meg en kåpestake. Denne fant jeg i en Fretex-butikk og kjøpte den for kr 50, det synes jeg den er vel verdt. Click image for larger version

Name:	IMG_0359.jpg
Views:	1
Size:	76,4 KB
ID:	662838Click image for larger version

Name:	IMG_0360.jpg
Views:	1
Size:	85,0 KB
ID:	662839
    Last edited by Amandine; 2014-03-17, 18:48.

lige før 1900.

Comment

Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
      lige før 1900.
      Kan du fortelle meg som er nybegynner hvordan du ser det? Vet du mer om den? Tusen takk for svar, hose!! Jeg har lest Mange av innleggene dine og har lært ganske mye, så er på vei til å begynne en samling av lysestaker

Comment

du kan se at den er lavet af tyndt valset materiale. Den er ikke støbt.
        Den produktionsmåde blev brugt ultimo 1800.

Comment

Tusen takk! Egentlig har jeg jo kikket etter en i messing, men de er ofte så kostbare.. Jeg venter og håper å gjøre et kupp en dag! Men denne var så billig og så nydelig(synes jeg) at den måtte jeg bare ha. Jeg lærer så lenge jeg lever!

Comment

Den er antik.
            Den er ikke så gammel
            Den type stager er ikke almindelige - de gamle, så du finder ikke lige en med alder.

Comment

Har den noen verdi ut over de 50 kronene jeg betalte for den, eller er det en ok pris? Og igjen, hose, takk for svar!

Comment

Working...
              X