Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Gammal malmkrona? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammal malmkrona?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gammal malmkrona?

Inhandlade den här malmkronan på Älvsjömässan för ca 10 år sedan för ett i mitt tycke humant pris.Den hängde i hörnet av en diverse monter o handlaren visste inget som helst om den.Jag tyckte att den verkade ha lite ålder iallafall och var på jakt efter något liknande så jag slog till.Tyvärr så saknades en reflektor.
    Några år senare på en mässa så hittar jag kronans tvilling hos en handlare jag känner.Den var enligt honom inköpt från ett gods i Södermanland.Han blev snopen då jag berättade om min krona o ville gärna köpa den,men tji fick han.
    Hans krona kostade sex ggr mer än vad jag betalat för min o han ville bra gärna ha ett par....
    Har länge fundrat över åldern på kronan.Inbillar mig att den är senare än barocken men nog borde det kunna vara sent 1700 ev. tidigt 1800-tal??
    Vad tror ni?
    hose kom gärna med lite briljanta teorier
    Tilläggas ska att den är väldigt "mjuk" att ta i,det finns inga vassa kanter förutom på reflektorerna som har lite skarpare profiler.
    Click image for larger version

Name:	001.JPG
Views:	1
Size:	73,1 KB
ID:	658610

Name:	008.JPG
Size:	53,4 KB
ID:	658611

Name:	015.JPG
Size:	73,7 KB
ID:	658612

Name:	013.JPG
Size:	81,2 KB
ID:	658613

Name:	012.JPG
Size:	87,5 KB
ID:	658614

Tror inte att den är så gammal, men nog är det 1800:tal. Fann en väldigt snarlik på BM men jag tror att även den är lite äldre än vad de påstår.
    *Också nyfiken på vad hose mfl har för synpunkter*

Köp och sälj konst och design på Bukowskis. Hos oss hittar du allt inom inredning och design, möbler, konst, smycken & klockor. Onlineauktioner. Liveauk...

Comment

Ursprungligen postat av Sarah Visa inlägg
      Tror inte att den är så gammal, men nog är det 1800:tal. Fann en väldigt snarlik på BM men jag tror att även den är lite äldre än vad de påstår.
      *Också nyfiken på vad hose mfl har för synpunkter*

http://www.bukowskismarket.com/items...t-mitt-h-ca-41
      Jamen hua ,den var väldigt lik min.Själva blomman på reflektorerna skiljer sig åt men t.o.m med upphängningen och pippifågeln är lika.... och billigt gick den...
      Last edited by Fnusfröken; 2013-07-30, 15:50.

Comment

Working...
      X