Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koppar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Koppar

Hej! En liten fundering...
    Koppar, förtennad utsida, är det import från 1970 talet????

Mvh bonnie

måske er det import fra 1970erne
    Eller måske det er 1700 tals kobber fra steder hvor man fortinnede udvendigt.
    Billeder er nødvendige.

Comment

Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
      måske er det import fra 1970erne
      Eller måske det er 1700 tals kobber fra steder hvor man fortinnede udvendigt.
      Billeder er nødvendige.
      Här kommer bilderna. Såg nu att det fanns nåt inristat på fatet. Det ser ut som arabiska, inte vet jag...
      Det är nog 70 talet

bonnie
      Bifogade filer

Comment

Osmannisk kulturkreds 20 århundrede første halvdel.
        Formentlig omkring 100 år gammel. Jeg ville købe den hvis jeg så den. Til den rigtige pris.

Comment

Hej!
          Ja... 40 spänn bör vara ett bra pris... eller hur
          Jag satt nu och försökt läsa av årtalet. Det verkar vara en liten blandning av 2 olika sätt att skriva, men så tokigt blev det inte. Det kan stå 1316 och då får vi 1898 som tillverkningsår.
          Otroligt synd att fatet är sönderputsat

bonnie

Comment

1898 virker rimeligt.
            Det er svært at sige med ting som er lavet gennem mange hundrede år. Det vi kan sige om det er at det er lavet efter den gamle tradition og på den måde det skal laves. Det er dateret og det er godt.
            At det er slidt - alt er slidt. Og du har ikke tænkt dig at bruge det på en måde som kræver at det er fortinnet. Hvis du vil have tin på det - så kan du give det en tur. Men hvorfor? Slid gennem brug er fuldt ud acceptabelt.

Jeg køber masser af den slags ting - læs på AP under kobber og messing - den lange tråd om osmanniske brugsting. Jeg har betalt mellem 10 kr og 500 kr for de ting som er der. Mange vil sige at intet af det er 10 kr værd, men det er fordi de er dumme. Uintelligente og ikke ved hvad de taler om.

Den type antikviteter køber jeg ikke for at blive rig, men fordi håndarbejdet og kulturen tiltaler mig.

Et råd. Der er mange måder man kan se om det er gammelt på. Den første er - fodrand under bund. Den kobber ting den står på. Se på den tykkelse. Er den jævnt tyk - lige tyk over det hele. Så er den ikke hamret i hånden. Varierer tykkelsen - så er det tegn på at den er smedet i med brug at håndarbejde.
            Last edited by hose; 2013-06-12, 13:22.

Comment

Working...
            X