Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ljusstakar GAB Sweden tenn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ljusstakar GAB Sweden tenn

Sökt på nätet men bara funnit ut att en av ljusstakarna som är märkt A8 är de samma som 1927 men på den andra som är stämplad 238 kan jag ej hitta vad det står för?
    Någon som vet eller kan ge mig tips om var man kan få fram vad de andra stämplarna står för?

De är ca 10 cm höga.

Click image for larger version

Name:	DSC00225.jpg
Views:	1
Size:	59,3 KB
ID:	657988Click image for larger version

Name:	DSC00227.jpg
Size:	44,7 KB
ID:	657989Click image for larger version

Name:	DSC00226.jpg
Size:	53,1 KB
ID:	657990

Väldigt suddiga bilder, men jag tror mig se St:Erik, Stockholms vapen, och den andra stämpeln ser ut i formen som en av de Schreuder & Olsson använde. Siffrorna är nog ett artikel / modell-nummer
    Prova att använda kamerans macro-läge. (en bild, tecken som ser ut som en blomma på kamerans inställningar) och, viktigt, använd stöd
    Hjulben

Comment

Ursprungligen postat av Hjulben Visa inlägg
      Väldigt suddiga bilder, men jag tror mig se St:Erik, Stockholms vapen, och den andra stämpeln ser ut i formen som en av de Schreuder & Olsson använde. Siffrorna är nog ett artikel / modell-nummer.
      Prova att använda kamerans macro-läge. (en bild, tecken som ser ut som en blomma på kamerans inställningar) och, viktigt, använd stöd

tack för info, har provat å ta med macro-läge men jag får nog gå en foto-kurs för de bidde inte bättre, har väl inte den bästa kameran heller

Jo men de stämmer nog med Schreuder & Olsson för de står S och O på var sida om huvudet i vapnet.
      Är de något värde i sånt Svenskt tenn?

hälsningar

Comment

Jo, S och O på var sida om huvudet i vapnet är Schreuder & Olsson:s stämpel.
        Värdet är inte så högt, en till två hundringar för paret kanske. Kolla på Tradera avslutade auktioner för en ungefärlig prisbild
        Hjulben

Comment

Working...
        X