Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guldsvan "for Christian Dior"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Guldsvan "for Christian Dior"

Jag är helt pinfärsk i det här forumet så jag hoppas jag gör rätt och får till det här nu då!

Jag har en guldfärgad svan i metall som jag fått efter min mormor. Den är märkt under med texten "Made in Italy for Christian Dior", och jag är lite nyfiken om någon här känner till något om den. Jag hittar inga andra stämplar än denna text och den är även försedd med ett klistermärke där det står "Made in Italy".

Den är ca 12 cm hög och som syns på bilderna så är den öppen i svanens rygg mellan vingarna och jag antar att det är tänkt att man förvarar något i den. Smycken?

Hur gammal kan den vara? De ledtrådar jag kan ge är att Mormor är född 1916 och vad jag kan minnas så har den ju funnits i hennes hus så länge som jag funnits i alla fall, så den måste vara äldre än 30 år minst, men troligen lite till.

Jag tycker det är en helt ljuvlig liten pjäs, och nu när jag börjat fundera lite mer över svanen och dess ursprung så vore det jättekul om någon vet något mer om den och vill dela med sig!
    Det vore ju även kul att veta om det finns något värde i den, annat än affektionsvärdet att den varit min mormors.

Click image for larger version

Name:	IMG_2693.jpg
Views:	1
Size:	93,2 KB
ID:	652220Click image for larger version

Name:	IMG_2694.jpg
Size:	61,5 KB
ID:	652221Click image for larger version

Name:	IMG_2695.jpg
Size:	94,1 KB