Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är mässingdosan på träskaft till för?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vad är mässingdosan på träskaft till för?

Click image for larger version

Name:	Mässingsdosa-på-skaft, hela stängd.jpg
Views:	1
Size:	66,7 KB
ID:	648500Click image for larger version

Name:	Mässingsdosa-på-skaft, hela sidan, öppen.jpg
Views:	1
Size:	64,4 KB
ID:	648499

Vad är egentligen den 22,5 cm långa prylen ovan som jag nyligen köpte på second hand?

Det ser ut som en typ av sängvärmare, men de brukar väl vara större, sedan finns det liknande föremål för rostning av kaffebönor, men jag vet inte?
    Last edited by simco; 2012-04-17, 20:49.

Comment

En typ av askkopp, vet inte om det kräver en betjänt som står och ska fånga askan Har inte riktigt fått klart för mig i vilket sammanhang den ska användas men sett flera olika modeller. Rätta mig gärna om jag har fel.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
        En typ av askkopp, vet inte om det kräver en betjänt som står och ska fånga askan Har inte riktigt fått klart för mig i vilket sammanhang den ska användas men sett flera olika modeller. Rätta mig gärna om jag har fel.
        Ja, en "mobilaskkopp" verkar väl tänkbart.

Kanske är den tänkt förvaras hängande på väggen mellan användningstillfällena "mobilt"?
        Eller på bröstet?

Går det av bilderna avgöra åldern - om det är en äldre äkta pryl... eller mer nytillverkad utomlands som en souvenir?
        Bifogade filer

Comment

Working...
        X