Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smörkanna i emaljerat ljutjärn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Smörkanna i emaljerat ljutjärn

Vad är denna smörkanna värd?
    flytta ämnet från tråden glas och porslin för
    passar ej in där
    Bifogade filer

Såskastrull

Skulle nog kalla den för såskastrull, den har nummer 2. Likadan som min stora, min lilla har nummer 1, där står det även "smörpanna". Värdet är nog ringa, max en 100-lapp skulle jag gissa.
    Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Skulle nog kalla den för såskastrull, den har nummer 2. Likadan som min stora, min lilla har nummer 1, där står det även "smörpanna". Värdet är nog ringa, max en 100-lapp skulle jag gissa.
      Ja förstår nu att det är en såskanna. hade en likadan men mindre som hette smörkanna den blev värderad till mellan 150-200 om den skulle säljas på en auktion. kanske för att min ser ut som den gör lite finare mer lyxversionen
      denna är ju större så att säga och lika fin som den jag hade i smörkanna samma mönster mm

Comment

Liten gjutjärnsgryta

Kom på att jag hade en gammal Norrahammars gjutjärnsgryta stående.
        Jag tror det är en reklamgryta, med tanke på storleken. Mina föräldrar fick fyra stycken i början på1950-talet av en bekant som arbetade vid bruket. Jag kommer ihåg att min mamma använde dem ibland. Men vad hon lagade i dem minns jag inte.
        Ibotten står NORRAHAMMARS BRUK SWEDEN.
        Behändig liten gryta i alla fall.
        Bifogade filer
        Last edited by Lars F; 2012-03-08, 08:09.
        - - - - - - - - - -
        "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Mycket emalj på gjutjärnet men nog står det Smörpanna nr 1 och Husqvarna på denna annorlunda färgsättning men med samma dekor som de blå? Och Made in Sweden rakt över.
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X