Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skål av något slag
Collapse
X
-
Den vänstra stämpeln med en smedhammare flankerad av initialerna D och A är Landsforeningen Dansk Arbejde grundad 1908 för att främja danska produkter. Den högra stämpeln är de två tornen som användes fram till ca 1930 för att beteckna "plet" dvs i detta fall försilvrad mässing. Jag misstänker att denna skål är tillverkad under 1920-talet.
Vi får forska vidare i vem som kan vara tillverkaren!
Comment
-
Jag tackar så mycket för jättefin upplysningUrsprungligen postat av Kaptenen Visa inläggDen vänstra stämpeln med en smedhammare flankerad av initialerna D och A är Landsforeningen Dansk Arbejde grundad 1908 för att främja danska produkter. Den högra stämpeln är de två tornen som användes fram till ca 1930 för att beteckna "plet" dvs i detta fall försilvrad mässing. Jag misstänker att denna skål är tillverkad under 1920-talet.
[ATTACH]109339[/ATTACH]
Vi får forska vidare i vem som kan vara tillverkaren!Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete.
Comment
-
Tack så mycket för din hjälpUrsprungligen postat av hose Visa inläggdansk skønvirke skål, 2 tårnet sølv. Messing som er electro plated.
anno ca 1910 - den mangler en inderskål i glas.Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete.
Comment
Comment