Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad katten är detta??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vad katten är detta??

Hej alla

Var ett tag sedan jag var inne så frågorna har börjat hopa sig. Tänkte börja med en kluring. Vad kan detta vara? Förstår ingenting. Känns som den har ålder. Mässing eller brons och är delbar med hjälp av gängor.

Tack för hjälp.

/Im not Batman
    Bifogade filer

Hallå,
    Ser ut som ett munstycke, jfr din avatar, för att bespruta någonting, kanske ogräs eller mer sannolikt sista delen i en brännare med konat bakstycken för att passa alla slangar...so long.
    Last edited by Kim von Platen; 2011-10-05, 18:05.

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå,
      Ser ut som ett munstycke, jfr din avatar, för att bespruta någonting, kanske ogräs...so long.
      Objektet är solid metall och varför finns gängorna? Men håller med att det ser ut som ett munstycke.

Tack för kommentaren!

Comment

Gängorna kan ju vara för att man ska kunna byta "munstycke". Hur ser det ut i den runda änden ?

Comment

Jo, att kunna byta munstyckeänden kan vara svar förvisso. Här är fler bilder.
          Bifogade filer

Comment

Hallå,
            Som PRYLsnubben säger, men det kan också vara för att lätt kunna renas munstycket.
            So long...

Comment

Ska inte munstycken vara ihåliga? Denna konstiga sak är helt solid. Inte ihålig någonstans förutom där de fäster i varandra. Hmm...

Comment

Hallå Hmmmm,
                Det där kunde du ha berättat från början, eller hur PRYLsnubben? So long...

Comment

Hallå,
                  Som PRYLsnubben säger, men det kan också vara för att lätt kunna renas munstycket.
                  So long...

Comment

Ursprungligen postat av Im not batman Visa inlägg
                    Hej alla

Var ett tag sedan jag var inne så frågorna har börjat hopa sig. Tänkte börja med en kluring. Vad kan detta vara? Förstår ingenting. Känns som den har ålder. Mässing eller brons och är delbar med hjälp av gängor.

Tack för hjälp.

/Im not Batman

Jag tycker det vore kul få se en riktig nära, nära bild in mot "munstyckets" ände, vilken ser intressant ojämn ut!

Comment

Hallå Hmmmm,
                      Det där kunde du ha berättat från början, eller hur PRYLsnubben? So long...

Comment

Click image for larger version

Name:	DSCF9845.JPG
Views:	1
Size:	126,2 KB
ID:	522782Click image for larger version

Name:	DSCF9846.JPG
Views:	1
Size:	124,5 KB
ID:	522781Tyvärr är min kamera inte särskilt bra på närbilder, men här kommer två på änden, så bra den/jag kan.

Kanske kan det vara ett dekorerings-verktyg av något slag? Med utbytbara ändar för olika ändamål?

Comment

Du kanske har svaret själv på frågan. Det skulle ju kunna var ett verktyg för bokbindare, för att trycka ett mönster i lädret.

Printing, letterpress, blocks, wood, wooden, collage, typecase, type, case, metal,

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
                            Du kanske har svaret själv på frågan. Det skulle ju kunna var ett verktyg för bokbindare, för att trycka ett mönster i lädret.

http://www.theoldprintingshop.com/misc/
                            Spännande. Där verkar vi vara något på spåren - stort tack Kaptenen! Nu ska jag leta bokbindarverktyg.

Tack alla för hjälpen.

/InB

Comment

Kan kaske vara en slags "punsel" som anväds vid läderarbeten. Jag har själv använt mig av sådana vid slid-tillverkning då jag höll på med knivslöjd, dock av ett lite modernare snitt.

/Urban

Comment

Working...
                              X