Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är det jag köpt?
Collapse
X
-
Hallå Kapten,Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggSkedvärmare - spoon warmer
Spoon warmer. Härligt och nödvändigt i dragiga hus vintertid. Man hade väl flera slevar i pytsen med varmt vatten?
Och vilken utsökt form, mer (sen)empire kan det knappast bli. Väntar på dina nya bilder, Nobe, det ska bli spännande att följa tråden.
So long...
Comment
-
Visst måste det vara en spoon warmer ska kolla stämplarUrsprungligen postat av Kaptenen Visa inläggSkedvärmare - spoon warmer
Comment
-
Jag förmodar att det inte var vad du först tänkte på utifrån den ledtråd du gav - kvinnlig i formerna.
Jag tror att jag förstår vad du tänkte på.
Här ett blogginlägg om spoon warmers.
Comment
-
Det som jag inte får riktigt att stämma är att jag inte finner några belägg för tidiga spoonwarmers (Late Georgian, Regency eller early Victorian). Den enkla och sköna formen i kombination med tenn samt känslan av att det är gustaviansk, empire, biedermeierstil gör att det borde finnas föregångare i silver från sent 1700-tal.
Jag kollade bourdalou, coach pot, urinal men fann ingen i denna form.
Det ska bli spännande att se vad vi kan få ut av stämplarna.
Comment
-
Tyvärr kan jag inte få till bättre bilder men vist finns det svaga stämplar men jag kan inte utläsa vad som det stårUrsprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
Det ska bli spännande att se vad vi kan få ut av stämplarna.
Mvh/Bengt
Comment

Comment