Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 väggjlusstakar i mäsing - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

väggjlusstakar i mäsing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• väggjlusstakar i mäsing

Hej alla
    Köppte ett par väggljusstakar på en loppis.Jag tyckte dom såg gammla och fina ut. Kanske någon vet om ålder eller tillverkare. Fynd eller inte Jag tycker i allafall dom är fina
    ha en bra dag///oglala
    Bifogade filer

Hallå Oglada,
    Trevliga "ljusplåtar", ja så man kallar den här typen som skall reflektera ljuset. Dina är kanske så gamla, gissar på mitten av 50-talet och att dom då är tillverkade i Indien eller någonstans där i krokarna. Skall bli spännande höra vad proffsen säger...so long...

Comment

Det är lite svårt att säga vad detta kan vara, men utan att vara proffs jag får Svenska vibbar inför dessa ljusplåtar. Man har gjort sådana här saker här under 1900-talet bl a i Östersund, Gränna och Jönköping. Distributionskanal har ofta varit hemslöjden. De kan ibland vara märkta "Handgjord".

Comment

tackar för upplysningarna allra mjukast
        ///oglala

Comment

Working...
        X