Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Vad gör man med gamla mynt - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gör man med gamla mynt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad gör man med gamla mynt

Jag har fått ärva cirka 20 kg blandade svenska mynt i koppar och järn från 1900-talet. Kan det finnas något som helst värde i dessa eller skall jag slänga dom på tippen bland metallsopor. Jag har även en del silvermynt som jag antar kan ha ett visst värde om inte annat silvervärde. Tar gärna emot tips på lämpliga auktioner för dessa eller går man helt enkelt till en myntaffär och frågar om dom vill köpa??

Hej hej, kolla på Tradera, det finns en egen kategori för mynt och sedlar. Kolla även avslutade annonser så ser du om du har någon eftertraktad från ett visst årtal.
    Lycka till
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Hallå Strandskatan,
      Min älsklingsfågel, 20 kg mynt är ganska mycket, eller hur?, och jag skulle nog kontakta
      en mynthandlare. För i mängden mynt kan det finnas guld. Lycka till och so long...

Comment

Uppsala Mynthandel är trevlig att ha att göra med. Man får bra bemötande och bra pris på äldre mynt. Gamla järn och koppar väger han in så man erhåller skrotpriser på det. Sedlar får man också bra för, även om de inte är perfekta. Jag tog kontakt med honom och beställde tid. Han har även en hemsida http://www.uppsalamynthandel.se/
        DG

Comment

Working...
        X