Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mässing ljusstake, har aldrig sett stämpel...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Mässing ljusstake, har aldrig sett stämpel...

Jag vet inte varför men jag måste bara köpa alla möjliga konstiga saker jag ser. Ljusstaken är inte alls i bra skick, men jag har aldrig sett sådan stämpel och köpte...Tänkte på Kaptenen, han vet ju allt, kanske kan hjälpa mig att identifiera bakgrundsinformation... Så att jag vet... för framtiden
    Bifogade filer

Börjar med att säga att ljusstaken är från 1800-talet. Jag tror inte att stam/ljuspipa ursprungligen hör ihop med foten. Även om båda kan vara från 1840-50-talet.

CWL skulle enligt signaturen STAKEN på Antikprat vara Carl Wilhelm Lorell (söndag den 8 februari 2009 - 21.22)

N 46 är ett modellnummer som borde kunna återfinnas i en priskurant.

Comment

Tack så mycket!!!! Måste hitta mera information nu om Carl Wilhelm Lorell =) Ska googla!

Comment

Det jag har hittat på nätet är att det kan vara Skultunas ljusstake. Tyvärr så bor jag jättelångt ifrån Västmanlands läns museum. De har ju 50 priskuranter och kataloger utgivna mellan 1788-2000... Där står det säkert nåt om Lorell =)

Comment

Skultuna tror jag dessvärre inte alls på, för då hade den varit märkt med Skultunas stämpel. CWL måste ha varit en gelbgjutare.

Comment

ojdå =) Då finns det ingenting att läsa om denna människa... Vad synd!

Comment

Ursprungligen postat av bonnie Visa inlägg
              ojdå =) Då finns det ingenting att läsa om denna människa... Vad synd!
              Carl Wilhelm Lorell är gelbgjutaren, högst sannolikt.

Comment

Working...
              X