Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad används denna till?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad används denna till?

Snusdosa? Men den är ju så liten 6cm lång 4cm bred 1,5ch hög.
    Sv flaggan i porslin. Materialet troligtvis nysilver då den inte har stämplar.
    Graverad i botten med korpen-58.
    Då man öppnar den får man ju inte ner tumme o pekfinger som behövs om det är en snusdosa? Tacksam om någon vet vad den används till
    Bifogade filer
    Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete.

En liten pillerburk kanske.

Comment

Ja det kan det vara, det tänkte jag inte på

Comment

Kan mkt väl vara tänkt till sacketter, sötningsmedlet i form av pyttesmå piller.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det ser ut att vara av fosterlänsk smak....

Comment

Jag tror man får nöja sig med pillerask i det här fallet. Vilken sorts piller det skulle kunna vara frågan om är och förblir den pillerätandes ensak. I dag är pilleraskar som inte är förpackningar för en viss sorts piller obegripliga och förekommer knappast, men förr kunde man som det billigaste alternatiovet köpa en hel del piller i lös vikt på apoteken och då kunde en pillerask vara praktisk och användbar.
            Någon gång sker en utfasning av detta system då alla former av piller förses med askar från tillverkaren varvid den allmänna och anonyma pillerasken hamnar på dekis och i samma veva kan man tänka sig att priskommitten för någon korpsektion snubblar på ett parti billiga och snygga pilleraskar som de lägger rabarber på, låter gravera och delar ut som pris för någon prestation i korpsystemet. Nyttan har förskjutits från pillerask till prisobjekt.

Comment

Ok
              Det hörs bra med pillerask.....jag får väl ha saketter i den. tack för hjälpen alla

Comment

Working...
              X