Har ett armband gjort av förgylld mässing... Det är sammansatt av runda "brickor" dekorerade med 3 kronor i blå emalj. Någon som kan hjälpa till vem som gjort detta? Är det militärt eller kanske från ishockeyförbundet? Tacksam för hjälp
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Armband 3 kronor
Collapse
X
-
Hej norton!Ursprungligen postat av norton999 Visa inläggHar ett armband gjort av förgylld mässing... Det är sammansatt av runda "brickor" dekorerade med 3 kronor i blå emalj. Någon som kan hjälpa till vem som gjort detta? Är det militärt eller kanske från ishockeyförbundet? Tacksam för hjälp
Jag tänker närmast på "vårt" stolta gamla och nu "avsomnade" rederi "Svenska Amerikalinjen".
Jag gissar att andra PESare vet mer om ditt armband och eventuellt rederiet., Om armbandet har nån koppling till detta.
Ha det gott!
Lars- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
-
Tillverkaren är med stor sannolikhet Sporrong, de har tillverkat mängder av medaljer nålmärken mm.
Lars F och en del säljare på Tradera skriver att dessa med snedställda kronor skulle vara från Svenska Amerika linjen, SAL och det kan vara rätt att de har sålts ombord, men jag tycker att man ser dem allt för ofta, så min teori att de har sålts även på andra ställen som ett nationellt smycke och som turistsouvenir.
Jag fann inte mina egna tre kronor-manschettknappar, så de ligger förmodligen i en kavajficka, men i "nipperskrinet" låg dessa från flygvapnet och flottan.
Comment
-
Last edited by Kaptenen; 2010-06-23, 11:33.
Comment
Comment