Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mässingsburk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mässingsburk

Mässingsburk med pärlbård och stämpel. Är det någon som är bekant med stämpeln....
    Bifogade filer

Jag får en känsla av att din klassiska burk inte är svensk utan kanske dansk eller i från hertigdömena Slesvig-Holstein. Kopparmöllan i Kruså/ Krusauer Kupfermühle (motsvarande industri som Skultuna) är en tanke, men vi får se vad Hose har att säga.
    Stämpeln finns i alla fall inte med i Jens Larsens Gammelt messing från 1978.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
      Jag får en känsla av att din klassiska burk inte är svensk utan kanske dansk eller i från hertigdömena Slesvig-Holstein. Kopparmöllan i Kruså/ Krusauer Kupfermühle (motsvarande industri som Skultuna) är en tanke, men vi får se vad Hose har att säga.
      Stämpeln finns i alla fall inte med i Jens Larsens Gammelt messing från 1978.
      Låter som en dröm, kaptenen....

Comment

han er helt blank
        Kobber og messingstempler siger mig ikke noget. Jeg kender de stempler som er i bogen, men ingen har søgt at registrere stempler hos os. Så det er de ganske få som er kendte.

Comment

Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
          han er helt blank
          Kobber og messingstempler siger mig ikke noget. Jeg kender de stempler som er i bogen, men ingen har søgt at registrere stempler hos os. Så det er de ganske få som er kendte.
          Inte blankare än mig Hose.....

Comment

Working...
          X