Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några frågor om vägglampetter i mässing.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Några frågor om vägglampetter i mässing.

Dom här två vägglampetterna eller ljuslampetterna köpte jag på loppis idag. Nu undrar jag över hur gamla de kan vara och om någon eventuellet kan tala om var dom är gjorda. Bägge två har etikett på baksidan (se foto). Ingen annan märkning. Skruvarna där bak ser ju ut att vara av senare datum. Min förhoppning är ju att dom är utbytta och att lampetterna har några år på nacken.

Tack på förhand
    MVH JAGO
    Bifogade filer

Hallå Jago,
    Det här kan många bättre än jag men till vidare får du nöja dig med svaret: Blandning av "nystilar", originaletikett, ny låsmutter, ja då hamnar vi i mitten av 1950-talet. Skall bli kul att se vad proffsen säger. So long...

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Jago,
      Det här kan många bättre än jag men till vidare får du nöja dig med svaret: Blandning av "nystilar", originaletikett, ny låsmutter, ja då hamnar vi i mitten av 1950-talet. Skall bli kul att se vad proffsen säger. So long...
      Godmiddag!
      Tror att vi faktiskt hamnar på slutet 80-talet el början 90 patinerad mässing.
      Tror dessa såldes genom indiska om jag inte missminner mig.
      En gissning men jag tror jag har några liggande sedan flytten -91 och då bör de varit nya

Comment

Tack så mycket. Dom ska nog pryda sin plats ändå.

JAGO

Comment

Working...
        X