Hej
Den här i mitt tycke snygga tennservisen vill jag veta lite mer om! Den är enligt förre ägaren en bröllopspresent 1936, troligen köpt i Göteborg.
Känns som om den eventuellt kan vara av bra kvalitet: är ganska tung för sin storlek och har fina och helt enligt modernismen stilrena detaljer. Kannan har en signatur/monogram undertill: CM. Handtaget på kannan är i bakelit.
Är det någon som kan berätta mer?
Den här i mitt tycke snygga tennservisen vill jag veta lite mer om! Den är enligt förre ägaren en bröllopspresent 1936, troligen köpt i Göteborg.
Känns som om den eventuellt kan vara av bra kvalitet: är ganska tung för sin storlek och har fina och helt enligt modernismen stilrena detaljer. Kannan har en signatur/monogram undertill: CM. Handtaget på kannan är i bakelit.
Är det någon som kan berätta mer?
. Jag håller med att det är lite underligt att servisen inte har några stämplar i övrigt om den nu är svensktillverkad. Kanske är den helt enkelt tillverkad i utlandet och såld av återförsäljare i Sverige? Står och stampar lite och vet inte riktigt var man ska vända sig för vidare info. Tror ni det är lönsamt att vända sig till auktionshusen?
Comment