Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

indiskt skräp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• indiskt skräp?

Den här har legat i flera år då den inköptes med en låda mässingprylar. I den låg det bla supkoppar och mässingsbägare från sent 1700tal så det är en samlare som har varit i farten och då blev jag fundersam över den här. Har ingen aning om vad det är ens.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

spontant så tycker jag det ser ut som en askkoipp

Comment

Mja rökelsekar då

Comment

sant med tanke på ursprungsland

Comment

Olielampe er nok også muligt

Iøvrigt er indisk ikke scrap. Arabertal er indiske tal - og de har en lang kultur, mon ikke den har frambragt flere gode ting - gamle ting - end den nordiske.

Comment

Oljelampa är jag också inne på. Ålder känns omöjligt att ens gissa utan att ha någon form av referenser. Jag tror dock att den är antik.

Comment

Oljelampa i traditionell stil. 1900-talet.

Comment

Får söka på arabiska oljelampor då, det hade jag inte ens tänkt på. Den är väldigt svart under också och man ser att den har legat någonstans, mässingen har blivit porig.
                Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Indiska

Comment

25.04.2009 Los 259

Öllampe mit Glücksgöttin Lakshmi, Südindien, 19. Jh.
                    Zeremoniallampe aus Bronze, auf Rückwand Relief der Göttin Lakshmi, von zwei Elefanten mit geweihtem Wasser besprenkelt (Lakshmi-Abhisheka), H 12,5 cm

Comment

Working...
                    X