Kanske vet någon vem tillverkaren är? Damen har bott länge hos oss och jag har alltid undrat vem som har gjort henne. Texten på böckerna är inte läsbart, kan vara franska? Bokstödet är tungt men legeringen känns lite britanniametall, klingar lätt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Art Deco - bokstöd
Collapse
X
-
Det var dina skarpa ögon som jag hoppades på, du verkar vara en klippa på konstiga stämplar! Renee fick jag till Kee-angrus
så jag tyckte att det inte fanns ett vettigt ord i den här boken. Letade hela kvällen igår efter liknande men än har det inte gett något napp.
Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Jag gjorde också en sökning igår. BKC och Art deco gav flera träffar på någon byggnad i Mumbai, men inget annat "matnyttigt". Marks och signatures art deco ger på sin höjd träffar på de riktigt stora och kända tillverkarna och formgivarna.
Ursprungslandet får jag inte någon känsla för.
Legeringen är som du beskriver kanske britannia eller spelter med ett tunt överlag av något annat, vilket påminner om patineringar man ser på otaliga souvenirer av den lille
havfruen.
Comment
Comment