Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Vems stäpel? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vems stäpel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vems stäpel?

Jag skulle bli glad över hjälp med vems stämpel detta är. Kakfatet är mitt - och stämpeln sitter förstås på det.
    Har googlat på (för mig) "allt tänkbart" (vilket inte är så mycket, skall erkännas)
    Bifogade filer

Det var inte lätt. Det första jag fick i huvudet var Ronneby. Finns väl någon firma som sysslar med tenn där tror jag. Såg också att du är från Blekinge. Obs bara gissningar. Försöker klura ut vad det är som är ovanför bokstäverna. Du kanske kan tyda det bättre som har kakfatet i handen.

Comment

Tack Ulferic för din gissning. Jag har letat men inte hittat något från Ronneby.
      har också förstått, att foton återges lita olika beroende på vad för sorts datorskärm man har. Det som syns bra på minkan vara sämre på någon annan. Därför lägger jag in ett foto till samt teckning på stämpeln. Det ser ut att vara korslagda spjut samt bokstäverna "ST..." och lite nedanför "...EBY".
      Av det sluter jag mig till att det borde vara något som heter "Stora (eller ST= sankt?) och något som slutar på "eby".
      PS. Det skall vara ytterligare ett spjut ned till vänster - glömde det på min teckning
      Bifogade filer

Comment

Det måste vara ett alster från Steneby, konsthantverksskolan med en 75 årig historia.
        På Steneby i Dals Långed bedrivs konstnärlig utbildning på högskoleförberedande nivå, högskolenivå, samt i form av yrkeshögskola.

Huserar under Göteborgs Universitet och ligger i Dals Långed.

Comment

Tack Lars!!!

Comment

Working...
          X