Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem vet något om dessa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vem vet något om dessa?

Hej.

Har nu lärt mig att lägga in bilder och då kanske det går lättare att få svar.
    Dessa groggunderlägg har jag ärvt av min mor som hon fick i julklapp varje år under en lång period av något företag. Hon jobbade i pappersbranchen och fick dom säkert av en leverantör. Är det någon som har sett något liknande,är det värt att spara dessa.

Tacksam för svar: Urban.

Fräcka! Riktiga "conversation pieces" och tidsdokument.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Jätteroliga..måste erkänna att jag blev otroligt nyfiken på vad som stod på de andra*L*

Comment

Jag skulle behållit dem. Härliga tidsdokument, har inte sett dem tidigare!!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jättekul, vill gärna se resten också!
          I’m a real mean bitch!

Comment

Hej igen.

Roligt med ett aktivt forum. Det är från 1960 - 1982, borde alltså vara totalt 23 st men 1969 är tyvärr borta så det är bara 22, de två nere till höger är dubletter från 1962.
            Dom som delade ut dessa julklappar kom väl på att det blev för dyrt i längden antar jag.
            Men min mor kan ju inte vara den enda som fått dessa tennunderlägg så därför måste det ju finnas fler runt om i landet. Skulle gärna vilja få tag på 1969 som saknas.
            Ni som har kontakter i denhär branschen, lägg ut era kontakttrådar är ni snälla.

M.v.h./Urban.

Comment

Finns det ingenting som säger vilket företag det är som delat ut dem? Verkar lite märkligt annars, de brukar ju vara ganska noga med att få med sin logga på allt.
              ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Vad står det på etiketten?

(dublett av 62:an?! här är en spekulant,)
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

Där står Backemarks Grafiska AB på ett av underläggen, som är en av norra Europas ledande kortproducenter http://www.backemarks.se/start.cfm
                  I’m a real mean bitch!

Comment

Hej igen.

Ballonggreven : Jag såg fel, det var 1960 som jag hade dubletter av men jag vill nog behålla dom och försöka få tag på 1969 som jag saknar.

Brodertuck : Dom låg säkert i någon form av embalage men det finns inte kvar. Det enda spår är att det står "Bacco" i som en vimpel under. De första var det präglat denna Loggo sedan blev det klisterlappar som man ser på den sista bilden.

M.v.h./Urban.

Comment

Working...
                    X