Är det någon som kan tala om vad dessa saker användes till . Den större har en öppning på 21 cm och den mindere har en öppning på 16,5 cm . Från handtaget till öppningen slut är den större 37cm och den mindere 32 cm . Det var ju så många olika förslag på vad dessa skulle användas till på auktionen så det skulle vara kul att veta vad det egentligen är .Mvh
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är detta
Collapse
X
-
Tack för ditt svar Susiflätan men jag tror faktiskt att det inte ska vara några skaft på dom .Ska nog vara en annan användning för dom om är lite för otympliga för hötjugor också . Ska fråga på antikprat så finns det säkert någon där som vet . Mvh
Comment
-
Om man använde den nedre delen (på bilden) till att hålla i, när man handskades med varma saker, torde den väl ha lett värmen alldeles för bra!! Färgen tycker jag ser ut att ha tillkommit senare.
Köket känns inte som en naturlig plats för dessa föremål, jag skulle nog flytta ut, till en annan arbetsplats, nödvändigtvis inte ute i det fria.Last edited by Äjth; 2008-10-05, 16:52.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Ja Äjth färgen har defenetivt kommit på vid senare till fälle . Ja det leder ju värmen rätt bra men tänkte mig bara att dom lyfter kärlet av spisen .Nu har jag i alla fall skickat bild och måtten till historiska museet så får vi se om dom kan svara .
Comment
-
hej cobe du får ta fler bilder, hur det är smitt och från sidan så man ser om det är platt eller spetsigt ute i ändarna men framförallt hur det är smitt i klykanbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
ja vad det kan vara för något har jag inte en aning om, men det verkar vara smitt i ett stycke och nu syns det att det är ålder på det, det kan ju vara något som är tillverkat för något speciellt ändamål och efter eget huvud någon gång, det ser nästan ut som något byggnadssmidebehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment

Comment