Så vil jeg prøve om jeg kan få noget godt ud af at starte min første tråd. Jeg var en tur på Iraels Plads idag. En handlende havde flere effekter fra samme bo. Han kunne ikke fortælle så meget om dem, men hver ting er forsynet med en lille mærkat. Klippet ud af et stykke lerreds-tape. Herpå har personen skrevet lokalitet og et antal cifre. Cifrene giver ingen mening, på morteren står 7318. Der står også Athen.
Jeg antager at det er souveniers købt i middelhavsområdet i 70erne. Jeg købte flere af delene. Her er så morter og pistel.
Morter er 10,3cm i øvre diameter, 8cm nedre diameter samt 9,8cm høj. Vægt 1250gram.
Pistel 120gram 12,5cm begge dele lavet i bronze.
Ingen mærker af nogen art, pistel slidt og jeg kan se at morter er brugt flittigt.
Der er mange støbefejl indvendig i morter. Det er der ikke på ydersiden.Omend den har en udposning hele vejen rundt som om siderne er faldet samme. (Ja det ved jeg godt at de ikke er) Bund er ikke plan.
Hvad kan i sige om den. Jeg er på ret bar bund.
Jeg antager at det er souveniers købt i middelhavsområdet i 70erne. Jeg købte flere af delene. Her er så morter og pistel.
Morter er 10,3cm i øvre diameter, 8cm nedre diameter samt 9,8cm høj. Vægt 1250gram.
Pistel 120gram 12,5cm begge dele lavet i bronze.
Ingen mærker af nogen art, pistel slidt og jeg kan se at morter er brugt flittigt.
Der er mange støbefejl indvendig i morter. Det er der ikke på ydersiden.Omend den har en udposning hele vejen rundt som om siderne er faldet samme. (Ja det ved jeg godt at de ikke er) Bund er ikke plan.
Hvad kan i sige om den. Jeg er på ret bar bund.
Comment