Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snusdosa R.T Björklunds patent

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Snusdosa R.T Björklunds patent

Denna fantastiskt fina snusdosa med ljuvlig patina och som ligger som en smäck i handen. Välkramad dosa med texten enl. rubriken på locket. Har googlat men finner inget om vederbörandes patent. Ngn som vet?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Vete i tusan varför Björklund fick patent på denna typ av dosa. Kanske var det så att han var den enda tillverkaren som sökte och fick patent på modellen. Eller också är det någon detalj som han var ensam om. En spegel i locket var också bra att ha. Dels för att kasta solkatter på flickorna och om som nappade kolla att man inte hade alltför mycket snus i skägget eller andra ställen där snuset inte gjorde någon nytta.

Comment

Kunde kreti o pleti få patent förr??

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Kunde kreti o pleti få patent förr??
        det får man än i dag om man är ensam eller först med att söka patent på nånting man kommit på
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Det kunde varit Reinhold Theodor Björklund, som arbetade på Skultuna bruk ,som formgivit och patenterat denna, enligt en uppgift jag fått.

Comment

Reinhold Theodor Björklund på Skultuna bruk, en innovatör och förnyare
            av sällan skådat slag.

Bifogade filer

Comment

Working...
            X