Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är detta?

Vad kan dessa skålar ha använts till? Den mindre går att sätta ner i den större och den låga skålen passar ovanpå den större byttan. Den största är 9 cm hög. Något med rökning? Konstiga stämplar, ej svenska? Silver? Ursprung?
    Bifogade filer

Danska nysilverstämplar, aal fixar dem nog när han kommer hit.
    Burkarna är för cigarrer och cigaretter, "locket" är ett askfat. Är nog gjord någonstans 1910-1935.

Comment

Står der GAH?
      Der er tale om det som på dansk hedder Skønvirke - det er den danske variant af jugend. Og de 2 tårne betyder ganske rigtigt pletsølv og man stoppede med at bruge dem i 1930erne.
      Dine skåle - eller opsatser er det. Har engang haft glasskåle.
      At de passer ind i hinanden vil jeg anse for at være et tilfælde.

Måske den lille er et æggebæger? I så fald skal det ikke have en glasskål indeni.

Jeg kan ikke se hvad der står i de to andre stempler. Heller ikke sikkert at det ville hjælpe hvis jeg kunne for pletsølv er ikke min ting

Ja cigarer og cigaretter er en mulighed -hvad er størrelsen?
      Last edited by hose; 2008-01-31, 19:59.

Comment

Nogen gange så går det stærkt og man tror at man ser. Jeg så kun 2 tårne og dømte nysølv, men så er det jo godt at en af mine Nestorer holder øje med mig - for det er sølv. Mesteren er G.A.H. står för Georg Albert H. Halling, i Köbenhavn, 1914-1937 og CFH er guardeinen Heise - og man sætter kun guardein stempel på sølv. Så der må være 3 tårne. Og under disse står hvad årstal dine ting er fra.
        Det er SStempeln som sender sine hilsner til dig - du kan jo kikke ind her. http://www.antikviteter.net/antikpra...tml?1202821637

Kom med et bedre billede af tårnene så ser vi på årstal.

Comment

Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
          Nogen gange så går det stærkt og man tror at man ser. Jeg så kun 2 tårne og dømte nysølv, men så er det jo godt at en af mine Nestorer holder øje med mig - for det er sølv. Mesteren er G.A.H. står för Georg Albert H. Halling, i Köbenhavn, 1914-1937 og CFH er guardeinen Heise - og man sætter kun guardein stempel på sølv. Så der må være 3 tårne. Og under disse står hvad årstal dine ting er fra.
          Det er SStempeln som sender sine hilsner til dig - du kan jo kikke ind her. http://www.antikviteter.net/antikpra...tml?1202821637

Kom med et bedre billede af tårnene så ser vi på årstal.
          Hej
          Tack för ditt svar, liksom SStempelns svar. Det var intressant. Det är svårt att få en bra bild, men nog är det tre torn, årtalet kan jag däremot inte läsa, möjligen står det 14 (=1914?) . Den trekantiga stämpeln ser mest ut som ett japanskt tecken, kan det betyda Dansk Arbejde. Vad innebär det? Förutom att det förstås är gjort i Danmark. Innebär det något för värdet? Jag har så mycket grejer som jag vill göra mig av med och tänker försöka sälja "rökuppsättningen". Ungefärligt värde?
          Hälsningar
          Cathrin

Comment

Skulle tippa på lågt, dvs under hundringen.

Comment

Ja for han er nestor.
              Værdi beskæftiger vi os ikke med. Med mindre jeg skal købe sættet af dig.
              Dansk Arbejde var et stempel som blev indført for at distancere danskeprodukter fra importerede. Mærket havde betydning dengang - man vidste at man fik et dansk produkt. Intet andet.
              I stemplet lå en garanti for et udefineret kvalitetsarbejde. Men altså udefineret.

14 er en meget rimelig antagelse.

Comment

Working...
              X