Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snäcka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Snäcka

Är det någon som vet vad denna använts till? Det är en glasinsats till. Stl. 14 cm. i diam.
    Bifogade filer

Lämplig till en kompott eller marmelad eller gele eller något annat gott som serveras med hjälp av sked eller annat lämpligt verktyg. Om den varit avsedd för en speciell sak är nog svårt att sia om. Själv skulle jag med glädje låta mig severas rysk kaviar ur denna skål. Ser ut som det står något i botten på skålen. Om det gör det vore det bra att veta vad det står.

Comment

Jag gissar på att det är en tvålkopp, raklöddertvålen i skålen, rakhyveln eller borsten i handtaget. ren gissning.
      Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

billede af stempel kan måske sige noget om alder og materiale

Jeg holder mig til sæbe

Comment

Ursprungligen postat av PAT Visa inlägg
          Jag gissar på att det är en tvålkopp, raklöddertvålen i skålen, rakhyveln eller borsten i handtaget. ren gissning.
          Samma tänkte jag direkt när jag såg den
          Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
            ...Själv skulle jag med glädje låta mig severas rysk kaviar ur denna skål. ...
            ALDRIG metallskål eller metallsked till kaviar.

(fast det är ju förvisso ett fritt land...)
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

Ursäkta min något avvikande finess vid intagande av kaviar. Nu är det så att jag avsåg den ryska varianten av Kalles. Kallekovskis alltså. En förmildrande anledning till mitt brott vad gäller vett och etikett som jag vill framhålla å det tydligaste är att den förevisade skålen är utrustad med insats av glas, s.k. glasinsats.
              Den huvudsakliga frågan angående skålens användningsområde kvarstår. Vi kan tydligen avskriva skålen som accessoar i samband med sörplande av kaviar.
              Vill bara tillägga att jag finner Grevens inlägg om rysk kaviar som mycket störande.
              Last edited by Ulferic; 2008-01-19, 18:32.

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                ...
                Vill bara tillägga att jag finner Grevens inlägg om rysk kaviar som mycket störande.
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

Kan skålen rumme en hel tube caviar?

Comment

Working...
                  X