Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bling eller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bling eller?

    Undrar över stämpel, tyvärr enda bilden. Click image for larger version

Name:	B2FC4984-2138-4766-AF54-18E40BCA37DD.jpeg
Views:	1
Size:	114,5 KB
ID:	704440

  • #2
    Kan man ha sådan tur att någon knäcker detta, vet att det är en kanna i nysilver misstänker jag. Hoppas på tur.

    Comment


    • #3
      Engelskt 1800-talsbling, vad jag förstår. Numret är ett artikelnummer. Det fanns massvis med tillverkare (i Birmingham?)

      Comment


      • #4
        Sturges, Bladon & Middleton

        Tja, bling och bling...

        Det ser ut att vara ett silverpläterat föremål från Sturges, Bladon & Middleton, Birmingham, Storbritannien. Företaget startade c:a 1884.
        https://www.925-1000.com/silverplate_S4.html (här har man nog stavat fel)


        Rätt stavat här:
        Si-Sz marks and hallmarks of Sheffield silver plate and electroplate makers, with the addition of other British, Scottish and Irish silverplate manufacturers, FREDERICK SIBRAY J.F. HALL & Co, Silber & Fleming, R. Silk, J.B. Silvester, William Jun & George Sissons, ALBERT SKINNER & CO, SLACK BROTHERS, Slack & Barlow, SLATER BROTHERS, N.Smith & Co, Smith Seymour Ltd, R. & W. Sorley, Southern & Richardson, Spear & Jackson, SPURRIER & CO, WILLIAM SPURRIER & CO, EBENEZER STACEY & SONS, J.B. Stagg & Sons, Stephenson & Sons, R. STEVENSON & CO, STEVENSON & LAW, Robert Stewart, STOKES & SON, Stower & Wragg, HENRY STRAFORD, B. Street & Co, Richard Ford Sturges, STURGES BLADON & MIDDLETON, WILLIAM SUCKLING, Sutherland & Horne, S.W. Silver & Co,
        Last edited by Eskil; 2023-07-30, 12:15.

        Comment


        • #5
          Tacksam för era svar, det hjälpte mig mycket. Nu fann jag på kannan också! Click image for larger version

Name:	B2F26333-84D0-42C7-B474-193A1D8C8FA8.jpeg
Views:	1
Size:	95,9 KB
ID:	577535

          Comment

          Working...
          X