Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är det franska silverstämplar på fatet?
Collapse
X
-
Jag förstår att det inte känns "svenskt", men inte hur i all världen du få det till franskt!? Det rättsvaret är Afrika och närmare bestämt Egypten, var det är gjort efter 1940. Det berättar papyrusblomman i mitten samt stämpeln till höger. Det vänstra stämpeln berättar staden och halten, men tyvärr är den otydlig. Det som ändå kan någotlunda skönjas är halten. I mina ögon ser det ut att vara 900/1000, men säkert är det inte. Lika osäker som tillverkningsorten. Om jag skulle gissa, skulle jag säga Cairo eller Al-Mansura, men säkert är det inte heller.
Du berättar inte storleken, men om du inte betalat för mycket och brickan är stor, har du nog fyndat.
Ttre kronor i oval är importstämpel och S i hexagon står för silver.
-
Ursprungligen postat av Qrt.S Visa inläggJag förstår att det inte känns "svenskt", men inte hur i all världen du få det till franskt!? Det rättsvaret är Afrika och närmare bestämt Egypten, var det är gjort efter 1940. Det berättar papyrusblomman i mitten samt stämpeln till höger. Det vänstra stämpeln berättar staden och halten, men tyvärr är den otydlig. Det som ändå kan någotlunda skönjas är halten. I mina ögon ser det ut att vara 900/1000, men säkert är det inte. Lika osäker som tillverkningsorten. Om jag skulle gissa, skulle jag säga Cairo eller Al-Mansura, men säkert är det inte heller.
Du berättar inte storleken, men om du inte betalat för mycket och brickan är stor, har du nog fyndat.
Ttre kronor i oval är importstämpel och S i hexagon står för silver.
Comment
Comment