Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver eller tenn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Silver eller tenn

Har i min ägo sex stycken mindre vinglas eller dessertglas i antingen silver eller tenn. Under foten syns stämplen P.N.S, möjligen ska det vara en bokstav framför också, men jag är osäker. Är det någon som vet vad dessa glas är och vad de kan vara värda vore jag mycket tacksam. Glasen är graverade med blommotiv.

MVH

är det EP NS det skall stå så lär det vara Nysilver, dvs. någon slags elektropläterad mässingslegering.
    Utan bild blir det svårt att säga av det är - fast jag tycker det låter som den typ av bägare som var poppis på 60-70-talet.

Comment

Tack för svaret, men jag tror att galsen är betydligt äldre än så. ska försöka lägga ut en bild under kvällen.

MVH

Comment

Det är nästan omöjligt att säga något när det inte finns bild, men det låter som nysilverbägare av det slaget som stod i alla vitrinskåp på 70-talet och som brukar vara poppis bland lajvare att ta med sig ut i skogen idag.

Comment

Hmm.. En helt annan fråga men tanke på att de oxå är tenn...
          Fått tag i en tavla av Kurt Lindblom tror jag han hette.?
          Är det något värde på såna? satt och tittade på blocket o där va en kille/tjej som ville ha 4500:- tavlan...

Comment

Har jag inte helt fel är det en konstnär från Jönköping. Hans tenntavlor kostade ca 4500 kr innan han gick i pension. Är många år sen nu och jag tror de bara ökar i värde.

Comment

Nej det stämmer att konstnären kommer från jönköping.. Sitter en lapp bakom Med hans namn och lite så.. även nypriset på tavlan som va 1500:- då..

Comment

Har 4 st vinglas samt karaff i tenn av en Martin T. Soma. Är det någon som vet vem denne Martin är/var? Hittar inget om honom på nätet

Comment

Working...
                X