Ett set med silver bestick. Troligen dop present. kan inte riktigt tyda stämplarna årtal mm.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp med stämplar
Collapse
X
-
bättre foto
Här kommer ett bättre foto..Ursprungligen postat av humana Visa inläggEtt set med silver bestick. Troligen dop present. kan inte riktigt tyda stämplarna årtal mm.
-
Oval kattfotsstämpel står för importerat silver.
830S är vanlig silverstämpling i t ex Norge. Jag tror att NM står för "Norskt Mönster". Thorvald Marthinsen är en norsk silversmed som hade något som kan liknas vid en äggkopp som sin stämpel, jag tycker dock att din stämpel skiljer sig lite från de jag sett tidigare, men inte mycket.
Jag kan ha fel, det finns säkert de här på PES som vet mer.
Tror inte att man årtalsstämplar silver i Norge, men det går ju alltid att leta fram när silversmeden var verksam.Last edited by hugo2; 2016-05-15, 18:41.
Comment
-
tackar för det
Tack, då ska jag söka på thorvald.Ursprungligen postat av hugo2 Visa inläggOval kattfotsstämpel står för importerat silver.
830S är vanlig silverstämpling i t ex Norge. Jag tror att NM står för "Norskt Mönster". Thorvald Marthinsen är en norsk silversmed som hade något som kan liknas vid en äggkopp som sin stämpel, jag tycker dock att din stämpel skiljer sig lite från de jag sett tidigare, men inte mycket.
Jag kan ha fel, det finns säkert de här på PES som vet mer.
Tror inte att man årtalsstämplar silver i Norge, men det går ju alltid att leta fram när silversmeden var verksam.
Comment
Comment