Smycket har ingenting med Sverige att göra. Det är tillverkat utomlands. Om det skulle vara av svensk tillverkning skulle det ha minst en kattfotsstämpel och en stadststämpel samt årsstämpel i samband med mästarsstämpeln. Alla saknas här.
@ Andeena
Vänligen kolla upp hur en svensk silverstämpel skall se ut. Det ser du på första raden i länken du gav.
Smycket har ingenting med Sverige att göra. Det är tillverkat utomlands. Om det skulle vara av svensk tillverkning skulle det ha minst en kattfotsstämpel och en stadststämpel samt årsstämpel i samband med mästarsstämpeln. Alla saknas här.
@ Andeena
Vänligen kolla upp hur en svensk silverstämpel skall se ut. Det ser du på första raden i länken du gav.
Ska ske! Omedelbums!
Edit: Insåg inte att alla de delarna måste finnas med i en svensk stämpel. Men nu vet jag! Tack för lärdomen!
"Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt -
och till och med då är det omöjliga kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck
Tack för svaren ,men kan inte ni spekulera lite varifrån kan den här komma eftersom den är inte svensk ,
Det finns så många som har mycket kunskap här har jag märkt
Att spekulera på så vaga grunder är "a pie in the sky". Om du nödvändigtvis vill, så kan jag berätta dig att 835/1000 är relativt ovanlig halt. Den har under årens lopp använts i följande länder: Tyskland, Nederländerna, Belgien, Österrike och Portugal. För att komma vidare behövs bilder av alla stämplarna på ditt föremål. Om det skrev är alla stämplarna, är det tyvärr "mission impossible" att härleda ursprunget.
Comment