Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skal man fjerne patina?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Skal man fjerne patina?

Nogen siger at man skal pudse, andre at det er synd. Skal man pudse flere årti væk. Bedømmelse kan man selv gøre. Før og efter
    Eller rettere efter og før. 25 kroners skål købt i går. Sælger kendte historien 30 år bag ud i tiden.
    Jeg kan supplere med Thailand formentlig 1950erne,
    Bifogade filer
    Last edited by hose; 2013-09-15, 20:01.

När föremålet gjordes i tiden fick det ett visst utseende, det blänkte i de allra flesta fall. Tiden gör dock sitt tillika som kemin. Silvret har en tendens att svartna med tiden. Att återställa ett siverföremål eller vilket som helst föremål i det skick det varit vid tillverkningstidpunkten har det aldrig varit fel att göra. Dessutom har silver alltid polerats för att skimra som månbryggan i vattnet. Silver skall skina. Det har det alltid gjort.

Dock skall man inte vettlöst maskinpolera utan polera för hand med pietet, men skina skall silvret!

Comment

Ja du har ret.
      Den viste skål er et fantastisk eksempel. Den indeholder 1 liter, så det er en skål af en vis størrelse. Jeg betalte 25 kr for den. Jeg kunne se at der gemt inde bag årtiers snavs lå en smuk skål.
      Den er fra Thailand og straks jeg havde købt og betalt den passerede en thai os. Han så længe efter skålen. Men han så den i min hånd. Han bekræftede at slangen/dragen var Thai.

Jeg så potentialet i skålen - den stod sort og snavset i en papkasse på gulvet. Jeg har brugt nogen tid på den. Men nu er den

Comment

Working...
      X