Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Collier i silver med gröna stenar och strass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Collier i silver med gröna stenar och strass

Jag undrar om någon vet hur gammalt detta collier är? Det är stämplat silver på ringen för låset. Mycket vackert halsband. Någon som vet vad det kan vara värt?
    Bifogade filer

Ypperligt "....stämplat silver på låset..."....hur gammalt är det?...." Hur skulle det vara om du visade stämplarna eller läste dem själv......elände såna frågor, det är ju som man bara baxnar!

Vad är gäddan för en fisk?

Comment

Det är för små stämplar för mig att ta foto på med min kamera.
      Men det står S och en kattfot på låset.
      Jag funderade på om stilen på halsbandet kunde säga någon något om ålder?

Jag skickar med en bild på baksidan på halsbandet också..........

Man behöver inte vara "spydig" för det.............
      Bifogade filer

Comment

Jag hittade nu ytterligare en stämpel där det står 935 på mittersta hängets baksida.

Comment

Spydigheten är helt på sin plats. Man skall inte ställa dumma frågor. Vem som helst fattar under sekunden att det fullständigt omöjligt att svara på en sådan fråga du ställde. Varför berättade du inte med det samma vilka stämplar där finns och hur de ser ut?

Comment

Det är nog ingen kattfot utan tre kronor i en oval. Importkontrollstämpel. Användes from 1913, så där är gränsen på hur gammalt det är. Silverhalten 935 var, är, vanligast i Tyskland, Österrike och Schweiz.
            I övrigt kan jag inte säga något om ålder, tillverkare eller värde, det får någon annan tipsa om
            Hjulben

Comment

Working...
            X