Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två pilar som pekar i motsatt riktning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Två pilar som pekar i motsatt riktning?

Hej igen, nu har jag fått tillåtelse att använda bilden på den aktuella stämpeln. Hoppas fortfarande på hjälp med att identifiera den:-)Click image for larger version

Name:	armband.jpg
Views:	1
Size:	69,5 KB
ID:	652177

Hej alla,
    tyvärr har jag inte tillgång till någon bild, men jag tar ändå chansen att fråga alla kunniga här. Jag har sett ett gammalt, troligen importerat armband i förgyllt silver, med ametistliknande stenar. Mycket vackert och välgjort. Armbandet är stämplat med kattfot och S. Dessutom finns en stämpel som ser ut som följer: En hexagon som inrymmer två pilar, varav den översta pekar åt höger, och den understa åt vänster. I mitten finns en bokstav, som kan vara W eller L

Hälsningar!
    Last edited by Gamla ting; 2012-10-01, 12:49. Anledning: Bild bifogad.

Tyvärr känner jag inte igen tillverkarstämpeln. Liknande stämplar har använts av spanska och portugisiska tillverkare. Kanske är armbandet tyskt, då vi har importerat mycket silver från Tyskland.

Jag tolkar bokstaven antingen som ett W eller M.'

Har du möjlighet att visa en bild på hela armbandet.

Vad jag kan säga är att det bör vara gjort 1913-1988, utifrån importstämpeln.

Comment

Bild på hela armbandet

Kaptenen, här kommer en bild på hela armbandet. Nog lutar det mer åt tidigt 1900-tal?
      Click image for larger version

Name:	armband2.jpg
Views:	1
Size:	43,3 KB
ID:	539872

Comment

Working...
      X