Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skedar Berlin, guldvaskat emaljerat silver

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Skedar Berlin, guldvaskat emaljerat silver

Jag har förgäves försökt uttyda och/eller pussla ihop dessa stämplar med tyska stämplar på 925-1000. Dels vore det förstås lysande om någon kunde identifiera stämplarna och om sedan någon kunde hjälpa mig att förklara hur dekoren i skedbladen är gjord så vore det ännu en ynnest...

M.v.h.
    Bifogade filer

Jag skulle vilja påstå att motiven på skedbladen är handmålade. Tyvärr känner jag inte igen de icke fullstämplade skedarna. De borde ha haft månskäran och kronan också, eftersom de är tillverkade tidigast 1894 då Reichtagsgebäude stod färdigbyggt. Jag gissar på att de är från 1920+-10.

Om vi antar att det är ett originaletuiet, vilket namn och vilken adress står det?
    Last edited by Kaptenen; 2012-09-24, 23:13.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
      Jag skulle vilja påstå att motiven på skedbladen är handmålade. Tyvärr känner jag inte igen de icke fullstämplade skedarna. De borde ha haft månskäran och kronan också, eftersom de är tillverkade tidigast 1894 då Reichtagsgebäude stod färdigbyggt. Jag gissar på att de är från 1920+-10.

Om vi antar att det är ett originaletuiet, vilket namn och vilken adress står det?
      Tack Kaptenen!

Handmålade trodde jag själv men blev då så imponerad att jag blev tveksam. Etuiet är dessvärre helt omärkt. Möjligen är en del av skedarna snedstämplade. Lägger här upp några andra bilder på stämplarna och på arbetet som gjorts av någon säkerligen inte rumlade dagen innan...

M.v.h.
      Bifogade filer

Comment

Working...
      X