Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver 930

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Silver 930

Hej!
    Jag har köpt en brosch, bra att ha, i fall urringning är för djup . Blev nu osäker på stämplarna. Det är 930, S och M med T (?)
    Är det silver???? Om det är silver skulle ni kunna hjälpa mig med tillverkarstämpeln om det går.
    Har läst en hel del nu på nätet men de skriver om falska (?) silverstämplar...

Tacksam för hjälp...

hälsningar bonnie
    Bifogade filer

mon ikke der står 830 S - og ja det er sølv.
    Formentlig norsk

Comment

Svar

Hej!

Enligt denna länken är det Marius Hammer Oslo 1847 - 1927

Last edited by Uff; 2012-09-07, 21:21.

Comment

God kväll!
        Tusen tack för hjälpen, hose och Uff!
        Jag var helt säkert på att det var 930 Så kan det gå om man läser fel...

Marius Hammer, Bergen? Spännande!

bonnie

Comment

Jag har hittat lite om Marius Hammer

He was a contemporary of David-Andersen, Carl Faberge, Louis Comfort Tiffany, and Georg Jensen. During their lifetimes, the art of enamelling and the use of it in jewelry making rose to the top and ever since has become something sought after and highly respected. I like to say that Marius Hammer was to Norway what Georg Jensen was to Denmark - a very fine and innovative silversmith. In addition, Marius Hammer is undeniably the finest artist of enamel jewelry from Norway and many of his plique-a-jour pieces challenge or exceed the quality of L.C. Tiffany. His works were produced from ca. 1867-1927 (he was born in 1847).

Comment

Working...
          X